Skip to main content

Contact Us

Contact Us

Mediakontakt Norden

Camilla Sjöström
T +46 (0)70 379 8300


Frågor om offentlig upphandling

Hannes Olsson
T +46 (0)70 632 1240
[email protected]


Medicinsk information

[email protected]

 


Rapportera etiska problem

För att konfidentiellt rapportera en fråga eller incident angående Baxters agerande, vänligen klicka här

Baxters kundservice

T 020-78 81 15
Må-fre 08.00-16.30
Lunchstängt 11.15-12.00
Dag före helgdag 08.00-16.30
Order: [email protected]
Förfrågningar/ärenden: [email protected]

eService
Beställ Baxters produkter via webben. Klicka här för att komma till eService!

Leveranser hem till patienter
Kontakta oss på kundservice för att beställa hemleveranser.
T 0200-88 37 10
[email protected]
För mer information, klicka här

Baxters reseservice för njursjuka som behandlas med PD

Reseservice PD
T 020-78 81 15
Må-fre 08.00-16.30
Dag före helgdag 08.00-16.30
[email protected]

 

Baxter strävar efter att PD-patienter som använder Baxters PD-lösningar ska kunna få ett så fritt liv som möjligt och kunna resa utanför Sveriges gränser med sin PD-behandling så långt detta är möjligt.

Vi erbjuder varje patient att resa två gånger per år med upp till två leveranser per resa.

Vi debiterar patienter som inte använder Baxters PD-system 1500kr per resa.

Vi ber er att kontakta Baxters Kundservice i god tid före önskad leveransdag. Leveranstid kan variera från 4-12 veckor beroende på resmål. Utbudet av resmål som Baxter kan leverera till kan behöva ändras på grund av föränderliga lokala förhållanden i regioner och länder världen över. Orsaker kan vara extremväder, konflikter och annat som kan inträffa i vår föränderliga värld.

En eventuell avgift kan tillkomma på 1500kr om utresa ska ske inom kortare ledtid än vad som krävs av respektive land.

Vänligen fyll i blanketten här för förfrågan.

Be patienten att om möjligt göra en preliminär resebokning som gäller medan Baxter Kundservice undersöker möjlig leverans till resmålet.

Baxter Kundservice återkopplar så snart som möjligt med information om leverans till resmålet är möjlig. Komplettering av recept, pass-kopia m.m kan komma att efterfrågas beroende på resmål.

Vid frågor vänligen kontakta Baxters Kundservice på 020-788115.

Här finns vi i Sverige

Rapportera biverkning eller reklamation

För att rapportera en läkemedelsbiverkning eller något annat problem som uppstått vid användande av våra produkter är det viktigt att du hör av dig till oss så snart som möjligt.

Rapportera biverkning eller reklamation

Klicka här för ett webbformulär. Det går också bra att anmäla biverkningar på
T 08 632 64 60 och att maila in produktreklamationer till
[email protected]

Teknisk service

Teknisk service för Baxters medicintekniska produkter
T 08-632 64 00 (Växel Kista)
[email protected]

Felanmälan till teknisk service
T 08-632 64 00
[email protected]

Teknisk service hemodialys
T 046-16 94 50
Må-fre 08.00-16.30
Dag före helgdag 08.00-13.00
Utökad beredskap under långhelger

Teknisk service Prismaflex
T 0703-22 66 94
Må-fre 07.00-22.00
Lö-sö 08.00-18.00

Service för avtalskunder inom vatten (ICHD)
T 046 169660
Må-fre 06.30-21.30
Lö-sö 06.30-14.30

 

Baxter har en stark nordisk serviceorganisation med fältserviceingenjörer, verkstadstekniker, administratörer och tekniska utbildare. Vi är totalt 35 medarbetare som är specialiserade inom olika områden.

Baxter erbjuder lokal support för all utrustning som säljs i Norden och alla tekniska utbildningar utförs av utbildare på lokala språk. Alla fältserviceingenjörer och verkstadstekniker är certifierade för sina respektive produktområden och serviceinstrumenten är standardiserade för att säkerställa kvaliteten i det utförda arbetet och hanteras centralt i Norden. I Sverige finns totalt 22 medarbetare i Stockholm, Göteborg och Lund.

Vi svarar omgående på dina förfrågningar och garanterar att du under kontorstid alltid får kontakt med en kvalificerad tekniker inom högst två timmar efter att du kontaktat oss.

OBS om felanmälan via e-post!
Det kan ta upp till ett dygn att få svar via e-post eftersom den bevakas endast på vardagar under kontorstid. Om det är brådskande är det viktigt att du ringer.